Máte otázky týkajúce sa aktualizácií ID. softvéru, priebehu a inštalácie? Tu nájdete odpovede.
Zoznam otázok a odpovedí
Tu nájdete odpovede na často kladené otázky týkajúce sa aktualizácií softvéru všeobecne, aktualizácií over-the-air a aktualizácií v servise.
Zoznam otázok a odpovedí
Tu nájdete odpovede na často kladené otázky týkajúce sa aktualizácií softvéru Updates všeobecne, aktualizácií over-the-air a aktualizácií v servise.
Často kladené otázky– všeobecne
Volkswagen odporúča, aby ste pripravované aktualizácie softvéru vykonávali bezodkladne a pravidelne. Len tak budete môcť využívať dodatočné a vylepšené funkcie. Posledná dostupná verzia ID. softvéru je vždy podmienkou pre získanie budúcich aktualizácií.
Partner Volkswagen vás bude informovať hneď, ako bude aktualizácia v servise k dispozícii.
Hneď ako bude pre vaše vozidlo naplánovaná aktualizácia over-the-air, budete informovaný prostredníctvom e-mailovej adresy, ktorú ste zadali pri registrácii v službe We Connect. Keď bude možné aktualizáciu softvéru nainštalovať do vozidla, zobrazí sa v systéme Infotainment správa. Aby ste ju mohli prijať, vaše vozidlo musí byť v režime online, v nastaveniach ochrany osobných údajov vozidla musí byť aktivované odosielanie a prijímanie údajov o vozidle a vo vozidle musí byť prihlásený hlavný používateľ s aktívnou zmluvou We Connect.
Pomocou funkcie aktualizácie over-the-air možno do vozidiel importovať rôzne typy aktualizácií. Môže ísť o aktualizácie existujúcich aplikácií In-Car Apps, systémov vozidla, obchodu In-Car Shop, aktualizácie softvéru a ďalšie. Podrobnejšie informácie o dostupnej aktualizácii nájdete v príslušných poznámkach k verzii v systéme infotainment.
Ak chcete skontrolovať aktuálnu verziu softvéru svojho vozidla, kliknite na obrazovke infotainment systému na položku "ID. softvér". Ak nie je k dispozícii dlaždica "ID. softvér", verziu nainštalovaného softvéru môžete zistiť aj v systémových informáciách. Ak to chcete urobiť, postupujte podľa tohto krátkeho vysvetlenia.
Áno, aktualizácie softvéru sú pre vás bezplatné.
Po aktualizácii softvéru sa aktualizuje dlaždica ID. softvéru, aby zobrazia verziu softvéru nainštalovanú vo vozidle. Nie každá aktualizácia softvéru vedie k zvýšeniu verzie softvéru (napr. automatické aktualizácie máp pre navigačný systém, nové aplikácie pre In-Car Shop, vylepšenia funkcií v operačnom systéme). Zvýšenie čísla verzie sa dá rozpoznať podľa označenia aktualizácie softvéru (napr. aktualizácia softvéru 3.2 atď.).
Nie, záruka výrobcu nevyprší.
Okrem aktualizácií ID. softvéru ponúka Volkswagen aj aktualizácie systémových aplikácií, tzv. In-Car Apps. Ak je vaše vozidlo v režime online a vo vozidle je prihlásený hlavný používateľ s aktívnou zmluvou We Connect, v systéme Infotainment vozidla sa zobrazí upozornenie, akonáhle bude k dispozícii aktualizácia. Podrobné informácie o obsahu aktualizácie nájdete v poznámkach k verzii, ktoré sa zobrazia spolu s oznámením v systéme infotainment pred inštaláciou.
Od aktualizácie ID. softvéru 3.0 je možné pridať ďalších používateľov a prepínať medzi hlavným a ostatnými používateľmi. Na používanie mobilných online služieb je potrebné prihlásenie v systéme infotainment ako "hlavný používateľ".
Viac o administrácii používateľov:
- Na úvodnej obrazovke vyberte online režim.
- Prihláste sa ako hlavný používateľ prostredníctvom dlaždice "Používateľ".
- Kód zobrazený v systéme infotainment vo vašom vozidle naskenujte pomocou smartfónu stlačením tlačidla "Scan Code" v aplikácii Volkswagen App. Alebo sa prihláste pomocou e-mailovej adresy, ktorú ste zadali aj pri registrácii v službe We Connect.
Ak chcete využívať ďalšie mobilné online služby, vykonajte nasledujúce kroky:
- Prejdite do obchodu v systéme infotainment. Tu si môžete kúpiť službu We Connect a We Connect Plus.
- Prečítajte si informácie a zásady ochrany osobných údajov a súhlaste s novými všeobecnými zmluvnými podmienkami.
Ak nemáte platnú zmluvu We Connect alebo We Connect Plus, môžete si ich bezplatne kúpiť v obchode In-Car Shop v systéme infotainment. Skontrolujte, či sú všetky vaše osobné údaje správne a úplné.
Je možné, že sa Vaše osobné nastavenia (napr. uložené rozhlasové stanice alebo vyhrievanie sedadiel) vrátili do výrobných nastavení. Služba môže vyžadovať opätovné prihlásenie do služby We Connect ako hlavný používateľ. Podrobný film o tom, ako sa prihlásiť ako hlavný používateľ vášho vozidla, nájdete v časti Administrácia používateľov.
Pri niektorých vozidlách sa môže stať, že je ID. po bezdrôtovej aktualizácii softvéru "offline", aj keď vozidlo je v systéme infotainment zobrazené ako "online".
V takom prípade vypnite a opäť zapnite zapaľovanie (tlačidlo na pravej strane stĺpika volantu), aby vaše ID. bolo opäť "online".
Ak dostane aktualizáciu aj "ovládací panel displeja", aktuálny postup práve spustenej aktualizácie sa nezobrazí.
Ak funkčné aplikácie stiahnuté z obchodu In-Car shop už nie sú viditeľné v systéme infotainment, aplikácie si môžete opäť stiahnuť z obchodu In-Car shop.
Ak aktualizujete starší softvér na ID. softvér 3.0 alebo novší, skontrolujte, či je vaša zmluva VW Connect / VW Connect Plus alebo We Connect / We Connect Plus aktivovaná. Ak nie, musíte si ju aktivovať manuálne v obchode In-Car shop.
Ak ešte nemáte platnú zmluvu VW Connect / VW Connect Plus alebo We Connect / We
Connect Plus, môžete si ju bezplatne aktivovať v obchode In-Car shop
prostredníctvom vášho systému infotainment.
Vykonajte nasledujúce dodatočné kroky:
-Prejdite do obchodu vo svojom systéme infotainment. VW Connect / VW Connect Plus alebo We Connect / We Connect Plus si môžete získať tu.
- Vezmite prosím na vedomie upozornenia a zásady ochrany osobných údajov a súhlaste s novými všeobecnými podmienkami
Často kladené otázky – Aktualizácie over-the-air
Aktualizácie over-the-air sú aktualizácie softvéru, ktoré sa sťahujú prostredníctvom integrovaného internetového pripojenia vozidla. Vďaka tomu získate vylepšenia alebo nové funkcie.
Vaše vozidlo ID. vás v systéme infotainment upozorní na to, že je aktualizácia pripravená na inštaláciu, a prevedie vás procesom inštalácie.
Ako registrovaný hlavný používateľ vozidla môžete aktualizáciu over-the-air nainštalovať sami.
Vaše vozidlo ID. vás pomocou pop-up notifikácie na hlavnej obrazovke systému infotainment upozorní, keď je aktualizácia dostupná.
Upozornenie v systéme infotainment je len informáciou o dostupnosti aktualizácie over-the-air. Inštaláciu je možné spustiť po zaparkovaní vozidla a zatiahnutí elektronickej parkovacej brzdy prostredníctvom "úvodnej obrazovky".
Naším cieľom je ponúkať aktualizácie over-the-air vždy, keď je to možné. Ak je potrebná návšteva servisu, servisný partner vás bude informovať.
Aktualizácie over-the-air sú v zásade dostupné pre každého vodiča vozidla ID. Všetko, čo potrebujete, je aktívna zmluva We Connect a predchádzajúca verzia aktualizácie ID. softvéru, ktorú chcete nainštalovať.
Ak chcete zistiť, ktorá verzia je aktuálne nainštalovaná vo vašom vozidle ID., otvorte v hlavnom menu systému infotainment položku "Nastavenia". Potom prejdite na "Informácie o systéme".
Dlaždica "ID. softvér" je dostupná vo vozidlách s ID. softvérom 3.1 alebo vyšším - táto aplikácia In-Car App zobrazuje aktuálne nainštalovanú verziu softvéru vo vozidle.
Na stiahnutie aktualizácie je potrebné internetové pripojenie. To sa zrealizuje len vtedy, keď je vaše vozidlo ID. v "online režime" a je aktivované odosielanie a prijímanie údajov o vozidle. Existujúce internetové pripojenie je na hlavnej obrazovke systému infotainment zobrazené symbolom pripojenia.
Viac informácií o stave pripojenia vášho vozidla ID. nájdete v návode na obsluhu v časti Prenos dát → súkromie.
Nie, internetové pripojenie počas inštalácie je nevyhnutné.
Aktualizácie over-the-air na seba nadväzujú. Nainštalujte si všetky aktualizácie, aby ste vždy mohli využívať najnovšie funkcie a vylepšenia.
Nie každá aktualizácia over-the-air prináša viditeľné zmeny. Niekedy je aktualizácia over-the-air o aktualizáciách funkcií a zlepšení kvality na pozadí. Obsah príslušnej aktualizácie nájdete v poznámkach k verzii.
Aktualizácie softvéru over-the-air sa zverejňujú v kampaniach. Kampane sa uskutočňujú postupne a zahŕňajú určitý počet vozidiel vybraných podľa hardvéru. To znamená, že aktualizácia softvéru sa sprístupňuje v rôznych časoch. Vaše ID. vás upozorní, keď bude aktualizácia dostupná.
Vozidlo nie je počas inštalácie k dispozícii. Čas inštalácie si môžete pohodlne určiť sami cez systém infotainment.
Vaše vozidlo môžete počas inštalácie zamknúť a odomknúť. Riadenie vozidla a nabíjanie nie je možné.
Pred inštaláciou odstráňte všetky moduly rozhrania OBD.
Nie, počas inštalácie sa vozidlo nesmie nabíjať. Ukončite proces nabíjania a spustite inštaláciu.
Na spustenie inštalácie musí byť vysokonapäťová batéria vozidla ID. nabitá minimálne na 50% kapacity.
Ak je možné inštaláciu opakovať, upozorní vás na to vozidlo ID. prostredníctvom systému infotainment. V opačnom prípade sa obráťte na svojho Volkswagen partnera.
Aktualizácie softvéru vychádzajú v kampaniach a môže sa stať, že systém z rôznych dôvodov zruší kampaň aktualizácie. Ak sa zobrazí toto hlásenie, potvrďte ho tlačidlom "OK" - vaše vozidlo tak bude priradené do jednej z nasledujúcich kampaní, v rámci ktorej bude aktualizácia prijatá.
Často kladené otázky – Aktualizácie v servise
Kontaktujte, prosím, svojho Volkswagen partnera. Pre niektoré aktualizácie ID. softvéru Vás bude kontaktovať Váš partner Volkswagen a dohodne si s Vami termín. Podrobné informácie o spôsobe postupu dostanete pre každú aktualizáciu zvlášť.
Áno, Váš partner Volkswagen sa postará o to, aby ste počas tohto obdobia mohli byť mobilný. Ďalšie informácie vám poskytne váš partner Volkswagen.