Aktuálne informácie o dieselových motoroch
Skontrolujte, či sa to týka aj Vášho vozidla
V kampani ohľadom dieselových motorov ide o oveľa viac ako len motory. Ide o každého jedného zákazníka, pretože každý zákazník je pre nás dôležitý. Preto sme do dnešného dňa úspešne implementovali technické opatrenia do tisícov vozidiel Volkswagen.
To však nie je všetko: Volkswagen AG ďalej vyvíjal, testoval a kontroloval. Každé z vyvinutých technických riešení bolo teraz po prísnych testoch schválené Spolkovým úradom pre motorové vozidlá (KBA).
To znamená: Odteraz môže každý servis Volkswagen implementovať technické opatrenia do každého dotknutého dieselového motora.
Ďakujeme vám za vašu trpezlivosť a vernosť našej značke. Naďalej budeme nepretržite pracovať na obnovení vašej dôvery v značku Volkswagen. A stopercentne spokojní budeme až vtedy, keď budú naši zákazníci opäť stopercentne spokojní so značkou Volkswagen.
Pretože každý jeden zákazník je pre nás dôležitý.
Zadajte identifikačné číslo vozidla (VIN). Nájdete ho v prednej časti servisnej knižky, v spodnej časti čelného skla alebo v technickom preukaze (riadok E).
Upozornenie: Vyhľadávanie kontroluje len to, či sa na vaše vozidlo značky Volkswagen a Volkswagen Úžitkové vozidlá vzťahuje technické opatrenie NOx. Na vozidlá predané v USA a Kanade sa táto kampaň nevzťahuje.
Aktuálny prehľad modelov Volkswagen, ktorých sa týkajú odchýlky CO₂, nájdete tu.
Viac informácií Vám poskytne Váš predajca Volkswagen.
Čo je to VIN?
Identifikačné číslo vozidla (VIN) je 17-miestne číslo, pomocou ktorého môže byť vaše vozidlo jednoznačne identifikované. Nájdete ho v technickom preukaze vozidla, v 1. časti osvedčenia o registrácii alebo v spodnej časti čelného skla.
Koncern Volkswagen chce významne prispieť k ďalšiemu rýchlemu a udržateľnému znižovaniu emisií oxidov dusíka (NOx). Cieľom spoločnosti Volkswagen je zabezpečiť to, aby ste mohli naďalej bez obmedzení jazdiť v centrách miest. Preto pracujeme na riešeniach, ktoré sú rozumné, účinné a predovšetkým realizovateľné v krátkom čase, a to tak pre zákazníkov, ako aj pre zlepšenie kvality ovzdušia v mestách:
Okrem toho spoločnosť Volkswagen AG už začiatkom októbra 2018 oznámila spolu s ďalšími výrobcami automobilov, že sa v rámci "Koncepcie spolkovej vlády pre čisté ovzdušie a zabezpečenie individuálnej mobility v našich mestách" bude podieľať na dotácii hardvérovej modernizácie na zníženie emisií NOx pre dieselové vozidlá v definovaných mestách s vysokou intenzitou dopravy.
Na dotáciu projektu hardvérovej modernizácie boli stanovené presné podmienky. Nižšie uvedené odpovede poskytujú informácie o podmienkach a odpovede na často kladené otázky. V prípade ďalších otázok vzťahujúcich sa k modernizácii hardvéru nás môžete kontaktovať prostredníctvom kontaktných údajov v dolnej časti stránky.
Na tejto stránke nájdete otázky a odpovede týkajúce sa aktuálneho vývoja v spoločnosti Volkswagen. Tieto informácie sú pravidelne aktualizované. Týkajú sa výlučne prebiehajúceho vyšetrovania nepresných údajov o emisiách CO2 a spotrebe paliva pri niektorých modeloch vozidiel a technických opatrení NOx.
Nie. Všetky predmetné vozidlá sú po technickej stránke bezpečné a pojazdné.
Áno, všetky predmetné vozidlá sú po technickej stránke bezpečné a pojazdné.
V riadiacej jednotke motora vozidiel s dotknutými motormi sa použila softvérová funkcia, ktorá rozpoznala jazdnú krivku oficiálneho typového testu. V závislosti od rozpoznania jazdnej krivky sa riadenie motora prepne do dvoch rôznych režimov: Režim 1 s optimálnym obsahom NOx pre skúšobné podmienky alebo režim 2 pre optimálne úrovne pevných častíc v cestnej premávke.
Váš Volkswagen predajca sa s vami čo najskôr skontaktuje, aby vás informoval o opatreniach.
Hovoríme tu o jednociferných odchýlkach v gramoch. Pre vysvetlenie: 3 gramy emisií CO2 navyše predstavujú nárast spotreby o približne 0,1 l/100 km. Je potrebné zdôrazniť, že meranie sa týka NEFC meracieho cyklu. Skutočné hodnoty spotreby dosahované zákazníkmi zostávajú nezmenené.
Pre zákazníkov sa nič nemení. Ich skutočná spotreba paliva zostáva nezmenená ani nie sú potrebné žiadne technické úpravy.
Nie, namerané hodnoty CO2 a spotreby budú postupne v priebehu typového schvaľovacieho procesu nových vozidiel zapracované do dokumentácie a obchodnej komunikácie. Nebudú vykonávané žiadne technické ani softvérové úpravy.
Homologizačné merania sa vykonávajú na základe NEDC (New European Driving Cycle), štandardizovaného jazdného cyklu pre Európu. Jeho výsledkom sú komparatívne hodnoty, ktoré poskytujú zákazníkovi možnosť porovnať rôzne modely rôznych výrobcov, čo sa týka spotreby. V praxi sa väčšinou používa iný jazdný štýl, takže hodnoty z homologizácie a reálnej prevádzky vozidla je možné porovnávať len obmedzene. Od roku 2017 bude platiť nový homologizačný cyklus "WLTP". Ten zohľadňuje vyššie rýchlosti a zrýchlenia. Preto je WLTP viac orientovaný na podmienky v praxi.
Tieto varianty modelov prechádzajú opätovnými meraniami a ich hodnoty môžu byť upravené.
Zistite všetko dôležité v týchto krátkych videách: od funkcie optimalizačného softvéru cez plánované nápravné opatrenia až po návštevu Vášho partnera Volkswagen.
Zistite kedy sa môžete objednať na bezplatnú modifikáciu Vášho vozidla a čo to pre Vás ako zákazníka bude znamenať.
Video v nemeckom jazyku.
Tu vám ukážeme, ako sa krok po kroku odstraňujú škodlivé látky z výfukových plynov vznetového motora, aby bezpečne spĺňali predpisy platné na svetových trhoch.
Video v nemeckom jazyku.
Tu zistíte, prečo sa vo vozidle na dynamometri aktivuje špeciálny režim dynamometra, ktorý ovplyvňuje testy v skúšobni aktivovaním špeciálneho módu riadenia emisií.
Video v nemeckom jazyku.
Pozrite sa, ktoré opatrenia sa vzťahujú na ktorý typ motora. Kedy stačí inštalácia nového riadiaceho softvéru motora a kedy sú potrebné ďalšie technické opatrenia.
Video v nemeckom jazyku.
Máte otázky týkajúce sa aktuálnej situácie v spoločnosti Volkswagen, alebo stavu vášho vozidla? Radi vám pomôžeme.
Napíšte nám, prosím, na e-mailovú adresu uvedenú nižšie: e-mail: [email protected]
Jedným kliknutím tu nájdete predajnú a servisnú sieť Volkswagen Slovensko.