-
Tiguan tretej generácie prichádza s progresívnymi technológiami a charizmatickým dizajnom
-
Nové pohony plug-in hybrid umožňujú elektrický dojazd približne 100 km a zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom
-
Nový interiér s prehľadným digitálnym prístrojovým panelom, veľkým dotykovým displejom infotainmentu, projekčným head-up displejom a intuitívnym ovládaním na základe konkrétnej spätnej väzby od zákazníkom
-
Nový podvozok s adaptívnymi tlmičmi pruženia "DCC Pro"2 pre maximálny komfort a vysokú agilitu
Wolfsburg - Volkswagen v rámci svetovej premiéry predstavil úplne nanovo vyvinutý Tiguan a tým tretiu generáciu bestsellera. Tiguan patrí v súčasnosti k celosvetovo najúspešnejším modelom značky - od premiéry prvej generácie v roku 2007 si kompaktné SUV kúpilo vyše 7,6 milióna zákazníkov. Nová generácia sa začne predávať v prvom štvrťroku 2024.
Kai Grünitz, člen predstavenstva Volkswagen pre technický vývoj: "Najnovší evolučný stupeň modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom MQB evo tvorí vysoko inovatívnu technickú bázu tretej generácie modelu Tiguan. Volkswagen vďaka výrazným množstevným efektom MQB evo opäť demokratizuje mnohé prvky high-tech ako napríklad podvozok DCC Pro alebo nové hybridné pohonné agregáty s elektrickým dojazdom približne 100 km a robí ich prístupnými státisícom automobilistov."
Nové technologické prvky stavebnice MQB evo zlepšili Tiguan takmer v každej oblasti. Nové agregáty plug-in hybrid (eHybrid), umožňujúce dojazd s elektrickým pohonom cca 100 km, robia obľúbené SUV ešte efektívnejším ako doteraz. Okrem toho je pri všetkých verziách nabíjanie striedavým prúdom (AC) rýchlejšie a po prvý raz je možné aj zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom (DC). Jasne členený digitálny kokpit na báze novej modulárnej stavebnice infotainmentu 4. generácie (MIB4) poskytuje množstvo informácií a umožňuje využívať vo vozidle online služby a rozličné aplikácie. K novým prvkom dostupným v modelovom rade Tiguan patria napríklad ergonomické predné sedadlá s masážnou funkciou2 a adaptívne svetlomety "IQ.LIGHT - HD-Matrix"2. Okrem toho nový voliteľný adaptívny podvozok "DCC Pro"2 zlepšuje komfort a zvyšuje dynamiku. Najnovšia generácia asistenčných systémov "Park Assist"2 umožňuje automatizované zaparkovanie a vyparkovanie.
Výrazný dizajn a zlepšená aerodynamika. Kompaktné SUV má úplne nový dizajn. Zvlášť markantná je energická predná časť karosérie s veľmi úzkymi LED svetlometmi prepojenými presklenou lištou uzatvorenej masky chladiča. Otvory na vstup vzduchu k chladiču sú teraz na vonkajších stranách nárazníka, kde sú aj otvory pre funkciu tzv. vzduchových zásteriek (Air Curtains), optimalizujúcich prúdenie vzduchu okolo predných kolies. Čisto tvarovaná predná časť karosérie vizuálne dokumentuje zlepšenie koeficientu aerodynamického odporu z 0,33 na 0,28. Bočnú siluetu zvýrazňujú atleticky klenuté blatníky, do ktorých sa zmestia aj 20-palcové kolesá. Podlhovasté zadné svetlá sú navzájom prepojené svietiacou LED lištou2.
Kokpit novej generácie. Aj interiér modelu Tiguan bol koncipovaný a navrhnutý úplne nanovo. Vyznačuje sa čistou estetikou, ako aj vysokou kvalitou použitých materiálov a remeselného vypracovania. Inteligentná koncepcia umožňuje jednoduché a intuitívne ovládanie funkcií vozidla. Prístrojový panel sa skladá z niekoľkých modulov. Základ tvorí nový digitálny združený prístroj "Digital Cockpit" s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) v podobe na šírku orientovaného tabletu, ktorý dopĺňa stredný displej systému infotainmentu s uhlopriečkou až do 38 cm (15 palcov) a úplne novou štruktúrou menu i grafikou, nový head-up displej2 premietajúci informácie priamo na predné sklo a nový multifunkčný ovládač na nastavovanie zážitku z jazdy na stredovej konzole. Týmto otočným ovládačom s integrovaným miniatúrnym OLED displejom sa dá nastaviť jazdný režim, hlasitosť audiosystému alebo farby ambientného osvetlenia v kabíne. Nový hlasový asistent IDA2 umožňuje jednoducho nastavovať rozličné funkcie vozidla a infotainmentu hlasovými povelmi vydávanými prirodzenou rečou.
Efektívne pohonné jednotky. Stavebnica MQB evo umožnila pre Tiguan použiť rozličné druhy pohonu. Na výber budú výlučne štvorvalcové motory prepĺňané turbodúchadlom - naftové TDI s objemom 2,0 litra, benzínové TSI s objemom 2,0 litra, 48-voltový agregát mild hybrid (eTSI) s objemom 1,5 litra a dva agregáty plug-in hybrid (eHybrid)3 na báze benzínového motora 1.5 TSI. Všetky motory sa budú štandardne kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Rovnako ako v nových elektrických modeloch radu ID. a v Passate novej generácie sa jazdný režim nastavuje pravou páčkou na stĺpiku riadenia. Ovládanie je úplne jednoduché a prirodzene logické. Otočením páčky dopredu sa volí automatický režim "D" pre jazdu dopredu, otočením dozadu sa radí spiatočka ("R") a potlačením zboku sa aktivuje parkovacia brzda. Okrem toho majú všetky vozidlá štandardne na volante páčky na manuálne radenie prevodovky DSG.
Elektronicky regulovaný podvozok pre väčší komfort a lepšiu dynamiku. Stavebnica MQB evo poskytuje technický základ pre novú generáciu podvozka. Okrem rozličných čiastkových konštrukčných opatrení Volkswagen vyvinul novú verziu adaptívneho podvozka DCC ako voliteľný systém DCC Pro2 s 2-ventilovými tlmičmi pruženia. Navyše je nový model sériovo vybavený tzv. manažérom jazdnej dynamiky - systémom MQB, ktorý mal premiéru v aktuálnom Golfe GTI. Systém ovláda funkcie elektronických uzávierok diferenciálu XDS a pri podvozku DCC Pro aj zložku regulácie adaptívnych tlmičov ovplyvňujúcu priečnu dynamiku. Individuálne korekcie brzdami na jednotlivých kolesách a selektívne zmeny tvrdosti tlmičov pruženia zvyšujú komfort a zlepšujú stabilitu pri dynamickej jazde v zákrutách. Jazdné vlastnosti vozidla sú vďaka tomu agilnejšie a precíznejšie.
Sedadlá na dlhé trasy. Ku komfortnému charakteru novej generácie modelu Tiguan sa dobre hodia nové komfortné sedadlá ergoActive Plus2 so všestranným elektrickým nastavovaním, pneumatickým 4-smerovým nastavovaním bedrovej opierky a pneumatickou 10-komorovou masážnou funkciou. Okrem toho vodič môže naprogramovať, pri akej vonkajšej teplote sa automaticky aktivuje elektrické vyhrievanie alebo ventilácia sedadiel.
Po prvý raz svetlomety HD v tejto kategórii. Tiguan bude prvým modelom na báze stavebnice MQB evo, ktorý sa začne predávať s novými adaptívnymi svetlometmi "IQ.LIGHT - HD-Matrix"2. Interaktívny osvetľovací systém bol súčasne vyvíjaný aj pre SUV Touareg - vlajkovú loď značky Volkswagen. Obidve SUV tak majú zhodnú základnú koncepciu svetlometov. Skratka HD znamená "High Definition", teda vysoké rozlíšenie svetelných zdrojov. Tiguan má celkovo 38.400 multipixlových LED (po 19.200 v každom svetlomete), ktoré osvetľujú cestu a jej okolie úplne novým spôsobom, vďaka čomu zvyšujú komfort a bezpečnosť pri jazde v noci.
Výkonné asistenčné systémy. Sériovo je nový Tiguan vybavený množstvom komfortných a asistenčných systémov. K sériovým prvkom patria napríklad protikolízny asistent s funkciou automatického brzdenia "Front Assist", asistent udržiavania jazdného pruhu "Lane Assist", asistent pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu "Side Assist", cúvacia kamera "Rear View" a systém rozpoznávania dopravných značiek. Na želanie sú k dispozícii ďalšie asistenčné systémy. Medzi nimi nechýba osvedčený asistent pre manévrovanie s prívesom "Trailer Assist" a nový parkovací asistent "Park Assist Pro". Ten umožňuje vozidlo automaticky zaparkovať do tesného priestoru a opäť z neho vyparkovať ovládaním z aplikácie v smartfóne vodiča stojaceho mimo vozidla.
Väčší batožinový priestor. Nový Tiguan narástol do dĺžky približne o 3 centimetre, výška, šírka a rázvor zostali takmer rovnaké ako u predchodcu. Aké dobré je využitie obostavaného priestoru, dokumentuje objem batožinového priestoru novej generácie. Hoci je SUV oproti predchodcovi iba nepatrne dlhšie, základný objem batožinového priestoru vzrástol o 37 litrov na 652 litrov.
1 Štúdia blízka sériovému modelu, vozidlo sa ešte
nepredáva.
2 Podľa verzie vybavenia, resp. vybavenie na
želanie.
3 Verzia 1.5l TSI eHybrid 200 kW nie pre SR