- Modernizovaný T-Roc, T-Roc R a T-Roc Cabriolet od jari 2022 v showroomoch predajcov
- Kompaktný crossover využíva technológie z vyšších tried vozidiel: funkcie čiastočne automatizovanej jazdy a svetlomety IQ.Light LED-Matrix
- Interiér s novým prístrojovým panelom a sériovým digitálnym združeným prístrojom
- Pokračovanie úspešného príbehu: za štyri roky sa predalo na celom svete už vyše milióna exemplárov
Wolfsburg - Svetová premiéra modernizovaného modelového radu T-Roc: s osvieženým dizajnom, inovatívnymi asistenčnými systémami a rozsiahlymi digitálnymi službami pokračuje Volkswagen v písaní úspešného príbehu svojho kompaktného crossovera. Modifikovaný vonkajší dizajn zvýrazňuje nezameniteľný vzhľad nových modelov T-Roc, T-Roc R a T-Roc Cabriolet. Interiér bol zušľachtený novými materiálmi, novým prístrojovým panelom so zmeneným displejom systému infotainmentu a sériovým digitálnym združeným prístrojom Digital Cockpit. S adaptívnymi svetlometmi IQ.Light LED-Matrix a asistenčnými systémami IQ.Drive ako Travel Assist a prediktívny adaptívny tempomat ACC prichádzajú inovatívne technológie z vyšších tried vozidiel do modelového radu kompaktného crossovera. Tým Volkswagen v rámci svojej stratégie ACCELERATE dôsledne pokračuje na ceste transformácie od automobilového výrobcu k poskytovateľovi mobility podporovanému softvérom.
Nový Volkswagen T-Roc
Kombinácia progresívneho charakteru,
športových jazdných vlastností a všestrannosti urobili z modelového radu T-Roc v
uplynulých rokoch populárny topseller. Bez toho, aby mal bezprostredného
predchodcu, sa od začiatku stal jedným z dôležitých pilierov modelového programu
značky Volkswagen. Od uvedenia na trh v roku 2017 bolo odovzdaných zákazníkom vyše
milióna kusov kompaktného crossovera. Od konca roka 2019 ponuku doplnil špičkový
športový T-Roc R. A od jari 2020 kombinuje T-Roc Cabriolet funkčné prednosti SUV s
možnosťou jazdy s otvorenou strechou.
Zušľachtený interiér, osviežený vonkajší dizajn
Nový
prístrojový panel s mäkkým povrchom a markantným dizajnovým prešívaním dodáva
interiéru moderný a aktuálny vzhľad. Displej systému infotainmentu je teraz
vyhotovený v štýle tabletu a odsadený od vrchnej časti prístrojového panelu, čím
leží v jednej osi pohľadu s displejom digitálneho združeného prístroja. Podľa
vybavenia má displej infotainmentu uhlopriečku 20,3 cm (8,0 palca) alebo 23,4 cm
(9,2 palca). Okrem sériového digitálneho združeného prístroja môže mať
modernizovaný T-Roc aj voliteľný displej "Digital Cockpit Pro" s rozšírenou
funkčnosťou a uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca).
Nová stredová konzola obsahuje digitalizovaný dotykový ovládací panel dvojzónovej automatickej klimatizácie. K intuitívnemu ovládaniu prispieva sériový multifunkčný volant s novým dizajnom.
Výplne dverí teraz štandardne obsahujú textilné plochy. Pri líniách vybavenia "Style" a "R-Line" sú lakťové opierky na dverách potiahnuté koženkou a majú - rovnako ako opierky hlavy - dizajnové prešívanie. Línia vybavenia "Style" teraz zahŕňa aj komfortné predné sedadlá, ktorých stredné časti sú potiahnuté mikrovláknom ArtVelours. Pri línii "R-Line" si zákazník môže za príplatok objednať aj špičkové športové sedadlá potiahnuté kožou "Nappa", ktoré boli doteraz vyhradené exkluzívne pre T-Roc R.
Modifikovaný vonkajší dizajn ešte viac zvýrazňuje nezameniteľný vzhľad kompaktného crossovera. K sériovému vybaveniu patria LED svetlomety a tmavo tónované zadné skupinové svetlá. Za príplatok si zákazníci teraz môžu objednať adaptívne svetlomety IQ.Light LED-Matrix s osvetlenou lištou na maske chladiča a zadné svetlá s novou grafickou štruktúrou a dynamickými smerovými svetlami. Možnosti individualizácie rozširuje päť nových lakov karosérie a disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom formátu 17 až 19 palcov.
Nová úroveň digitalizácie
Modernizovaný T-Roc má sériovo
asistenčné systémy Front Assist a Lane Assist. Nové voliteľné systémy "IQ.DRIVE
Travel Assist" a prediktívny adaptívny tempomat ACC umožňujú automatickým ovládaním
riadenia, bŕzd a akcelerátora asistovanú jazdu do rýchlosti 210 km/h. Pri tom
systémy vďaka informáciám z prednej kamery, signálu GPS a digitálnym mapovým dátam
z navigácie zohľadňujú lokálne rýchlostné obmedzenia, začiatok a koniec obce,
zákruty, križovatky a kruhové objazdy.
Všetky systémy infotainmentu pre modernizovaný T-Roc sú skonštruované na báze modulárnej stavebnice infotainmentu tretej generácie MIB3. Umožňujú využívanie rozličných online služieb a funkcií. V Európe sú to online služby We Connect Plus (bezplatne na dobu 1 alebo 3 roky). K dispozícii je aj online hlasové ovládanie prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch) a prístup k streamingovým službám. Na želanie sa prostredníctvom Wireless App Connect dajú do systému infotainmentu integrovať funkcie Apple CarPlay™ a Android Auto™ s bezdrôtovým pripojením smartfónu.
Efektívne motory TSI a TDI, 7-stupňová prevodovka DSG a pohon všetkých
kolies 4MOTION na želanie
Portfólio pohonných jednotiek pre
modernizovaný T-Roc obsahuje tri benzínové motory TSI a dva naftové motory TDI.
Podľa motora je prevodovka buď 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková
DSG. Základný benzínový trojvalec 1.0 TSI dosahuje maximálny výkon 81 kW (110 k)1.
Štvorvalcové benzínové motory sú na výber ako 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k)2/3
alebo 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 PS)4. Dva naftové štvorvalcové motory 2.0 TDI
poskytujú výkon 85 kW (115 k)6 a 110 kW (150 k)7. V kombinácii s motorom 2.0 TDI s
výkonom 110 kW (150 k)8 je okrem pohonu predných kolies k dispozícii aj pohon
všetkých kolies 4MOTION, ktorý zabezpečuje suverénnu trakciu. Benzínový motor 2.0 s
výkonom 140 kW (190 k)4 sa štandardne montuje v kombinácii s pohonom 4MOTION.
Základná verzia a tri predkonfigurované línie
vybavenia
Zákazník si môže svoje individuálne preferencie teraz
uplatniť ešte jednoduchšie vďaka novej štruktúre ponuky. V Európe sa modernizovaný
kompaktný crossover bude predávať okrem základnej verzie "T-Roc" aj v nanovo
konfigurovaných verziách "Life", "Style" a "R-Line". Línia "Style", orientovaná na
dizajn, sa vyznačuje kontrastným lakovaním strechy, dodatočnými chrómovými prvkami,
komfortnými prednými sedadlami a ambientným osvetlením v interiéri. Vonkajší dizajn
športovo ladenej verzie "R-Line" sa teraz ešte viac približuje k špičkovému modelu
T-Roc R - napríklad zvislými dennými svetlami v prednom nárazníku a obdobne
vyhotovenými odrazovými sklami v zadnom nárazníku. Športový charakter sa prejavuje
napríklad v špecifickom dizajne nárazníkov a multifunkčnom športovom volante s
dotykovými plochami. Okrem toho má modernizovaný T-Roc R-Line športový komplet,
zahŕňajúci progresívne riadenie, športový podvozok a voľbu jazdného profilu. Pri
líniách vybavenia "Style" a "R-Line" je k dispozícii voliteľný komplet "Black
Style". Obsahuje čierne dizajnové prvky na karosérii a v interiéri, ktoré vozidlu
dodávajú decentný športový nádych.
Nový T-Roc R: vysoký výkon a všestrannosť
T-Roc R je so
svojim benzínovým štvorvalcom 2.0 TSI s výkonom 221 kW (300 k)5 najdynamickejším
modelom rodiny kompaktného crossovera. Prispieva k tomu aj štandardný pohon
všetkých kolies 4MOTION a športový podvozok. Charakter špičkového športového modelu
okrem markantného zvuku športovej výfukovej sústavy s dvoma pármi viditeľných
koncoviek zvýrazňujú aj špecifické dizajnové prvky modelov R na karosérii a
športový interiér. Nový športový multifunkčný volant s dotykovými plochami obsahuje
osobitné tlačidlo R pre zrýchlený prístup k voľbe jazdného profilu.
Nový T-Roc Cabriolet: pôžitok z jazdy, sloboda, radosť zo
života
Modernizovaný T-Roc Cabriolet ešte intenzívnejšie signalizuje
pôžitok z jazdy, slobodu a radosť zo života. Ako otvorený crossover kombinuje
robustnosť SUV s ľahkosťou kabrioletu. T-Roc Cabriolet má elektricky ovládanú
trojvrstvovú textilnú strechu, ktorá sa dá otvoriť a zatvoriť za 9 sekúnd.
Štvormiestny kabriolet sa bude na Slovensku ponúkať v línii vybavy "Style", s
motorom 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k)10/11a prevodovkou DSG.
Modernizovaný T-Roc a T-Roc Cabriolet sa budú dať v rámci predpredaja objednávať už v priebehu decembra, modernizovaný T-Roc R od začiatku roka 2022. Všetky tri modely sa objavia v showroomoch predajcov na jar budúceho roka.
1 T-Roc 1.0 TSI 81 kW (110 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v
l/100 km (NEDC): v meste 6,2; mimo mesta 4,6; kombinovaná 5,2; kombinované emisie
CO2: 118 g/km.
2 T-Roc 1.5 TSI 110 kW (150 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v
l/100 km (NEDC): v meste 6,2; mimo mesta 4,7; kombinovaná 5,2; kombinované emisie
CO2: 119 g/km.
3 T-Roc 1.5 TSI 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC):
v meste 6,7; mimo mesta 4,6; kombinovaná 5,4; kombinované emisie CO2: 123
g/km.
4 T-Roc 2.0 TSI 4MOTION 140 kW (190 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km
(NEDC): v meste 7,5; mimo mesta 5,7; kombinovaná 6,3; kombinované emisie CO2: 145
g/km.
5 T-Roc R 2.0 TSI 4MOTION 221 kW (300 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100
km (NEDC): v meste 9,3; mimo mesta 6,9; kombinovaná 7,8; kombinované emisie CO2:
179 g/km.
6 T-Roc 2.0 TDI 85 kW (115 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba paliva v
l/100 km (NEDC): v meste 5,6; mimo mesta 3,5; kombinovaná 4,3; kombinované emisie
CO2: 113 g/km.
7 T-Roc 2.0 TDI 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km (NEDC):
v meste 4,9; mimo mesta 3,8; kombinovaná 4,2; kombinované emisie CO2: 110
g/km.
8 T-Roc 2.0 TDI 4MOTION 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100 km
(NEDC): v meste 5,5; mimo mesta 4,2; kombinovaná 4,6; kombinované emisie CO2: 122
g/km.
9 T-Roc Cabriolet 1.0 TSI 81 kW (110 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba
paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,5; mimo mesta 4,8; kombinovaná 5,4; kombinované
emisie CO2: 124 g/km.
10 T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 110 kW (150 k), 6-stupňová manuálna prevodovka, spotreba
paliva v l/100 km (NEDC): v meste 6,4; mimo mesta 5,1; kombinovaná 5,6; kombinované
emisie CO2: 128 g/km.
11 T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 110 kW (150 k), 7-stupňová DSG, spotreba paliva v l/100
km (NEDC): v meste 7,1; mimo mesta 4,9; kombinovaná 5,7; kombinované emisie CO2:
130 g/km.