Menu
Zatvoriť menu
Zatvoriť

18.1.2021 Značka Volkswagen v roku 2020 strojnásobila predaj automobilov s elektrickým pohonom

Značka Volkswagen Osobné automobily nabrala plné tempo pri transformácii smerom k elektromobilite.

  • Značka Volkswagen Osobné automobily zvýšila celosvetový predaj elektromobilov o 197 percent a automobilov s elektrifikovaným pohonom o 158 percent
  • V roku 2020 bol Volkswagen lídrom v predaji elektrických automobilov v Nemecku
  • 68.800 objednávok v roku 2020: ID.31 bol v decembri v mnohých európskych štátoch najpredávanejším elektromobilom
  • CEO Ralf Brandstätter: "Rok 2020 bol prelomový pre elektromobilitu"

 

Wolfsburg - Značka Volkswagen Osobné automobily nabrala plné tempo pri transformácii smerom k elektromobilite. "Rok 2020 bol pre Volkswagen zásadným obratom a prelomom smerom k elektromobilite", povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen. V uplynulom roku nemecká značka dodala zákazníkom viac elektrických automobilov ako kedykoľvek predtým: celkovo vyše 212.000 automobilov s elektrifikovaným pohonom (+158 percent oproti roku 2019) z toho takmer 134.000 (+197 percent oproti roku 2019) vozidiel s čisto elektrickým pohonom. "Sme na dobrej ceste dosiahnuť náš cieľ, stať sa lídrom trhu pri elektrických automobiloch na batérie. Ponúkame atraktívnu a dostupnú elektrickú mobilitu tak, ako nijaký iný výrobca," dodal Ralf Brandstätter.

Napriek náročným podmienkam na trhu Volkswagen v uplynulom roku celosvetovo dodal zákazníkom približne 5.328 milióna vozidiel s rozličnými druhmi pohonu. To predstavuje mínus 15 percent oproti predchádzajúcemu roku. V mesiaci december 2020 značka pokračovala v záverečnom šprinte ku koncu roka a s mínusom 2 percentá takmer dosiahla veľmi dobrý predaj z predchádzajúceho mesiaca. "Volkswagen v roku 2020 preukázal svoju silu. Napriek všetkým obmedzeniam v oblasti predaja automobilov spôsobeným pandémiou sme si dokázali udržať náš celosvetový trhový podiel a v niektorých regiónoch ho dokonca mierne zvýšiť," povedal Klaus Zellmer, člen predstavenstva značky Volkswagen Osobné automobily pre predaj. "To dokazuje, že máme atraktívne produkty, ktoré nadchýnajú našich zákazníkov a špičkovo motivovanú predajnú organizáciu."

ID.3 sa vyšvihol na špičku rebríčkov predaja v mnohých štátoch Európy
V roku 2020 značka Volkswagen Osobné automobily uviedla na trh 9 nových modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid. Podiel elektromobilov a hybridných vozidiel tým v Európe vzrástol na 12,4 percenta z celkového predaja značky. V roku 2019 pritom predstavoval iba 2,3 percenta. Najobľúbenejším modelom bol ID.3 s počtom 56.500 predaných kusov - hoci sa začal reálne predávať až v septembri. Za ním nasledoval e-Golf2 s približne 41.300 exemplármi a Passat GTE3 s počtom približne 24.000 kusov. Celkovo si v roku 2020 zákazníci objednali približne 68.800 kusov ID.3 a z nich 56.500 exemplárov im Volkswagen aj fyzicky odovzdal, z toho približne 14.400 v Nemecku. "S ID.3 sme trafili do čierneho," povedal šéf predaja Zellmer.

"Hoci bol uvedený na trh až v druhom polroku, v mnohých európskych štátoch sa okamžite zaradil na špičku predajných štatistík."

Napríklad vo Fínsku, Slovinsku a Nórsku bol ID.3. v decembri najpredávanejším elektromobilom. Vo Švédsku bol ID.3 v decembri 2020 dokonca absolútne najpredávanejším automobilom - bez ohľadu na druh pohonu. V Holandsku a Nemecku sa značka Volkswagen Osobné automobily za celý rok 2020 umiestnila na prvom mieste v predaji elektromobilov - s podielom 23,8 percenta v Nemecku 23 percent v Holandsku.

Aj na nemeckom flotilovom trhu sa prejavil prelom v oblasti elektromobility. Tu podiel elektromobilov na batérie (BEV) a plug-in hybridov (PHEV) spolu dosiahol takmer 22 percent objednávok - po približne 2 percentách v roku 2018 a necelých 5 percentách v roku 2019.

ID.4 a plug-in hybridy majú v roku 2021 zabezpečiť ďalší impulz
Po ID.3 teraz Volkswagen začína postupne uvádzať na trhy už druhý elektrický model ID.44. Je prvým globálnym elektrickým modelom značky a ako SUV presne zodpovedá aktuálnemu záujmu zákazníkov - podiel SUV na celkovom predaji značky Volkswagen celosvetovo vzrástol z 29,8 percenta v roku 2019 na 34,8 percenta v roku 2020. Klaus Zellmer: "Pre rok 2021 sme si predsavzali zvýšiť náš celosvetový trhový podiel." Impulz k tomu okrem nových elektromobilov poskytne aj hybridná ofenzíva, zahájená v roku 2020.

Predaj značky Volkswagen Osobné automobily v prehľade:

Dodávky zákazníkom Dec. 19 Dec. 20 Zmena v % 2019 2020 Zmena v %
Západná Európa 116 500 139 300 +19,5% 1 496 800 1 146 300 -23,4%
Stredná a Východná Európa 23 700 21 600 -8,6% 267 700 222 300 -17,0%
Severná Amerika 45 800 52 500 +14,7% 564 800 468 400 -17,1%
Južná Amerika 46 600 43 000 -7,8% 491 500 392 300 -20,2%
Čína vrátane HK 354 200 320 600 -9,5% 3 163 200 2 851 100 -9,9%
Ostatné Ázia-Pacifik 15 600 11 600 -25,7% 149 300 120 500 -19,3%
Blízky Východ/Afrika 12 900 14 500 +12,7% 145 600 127 100 -12,7%
Celosvetovo 615 200 603 100 -2,0% 6 279 000 5 328 000 -15,1%

 

Spotreba elektrickej energie a emisie uvedených modelov

1ID.3 - Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 15,4-13,5 (kombinovaná ), kombinované emisie CO2 v g/km: 0;

2e-Golf - Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 13,8 - 12,9 (kombinovaná ), kombinované emisie CO2 v g/km: 0;

3Passat GTE - Spotreba paliva v l/100 km (NEDC): kombinovaná 1,5-1,4; Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,2 - 13,8; kombinované emisie CO2 v g/km: 34-32;

4ID.4 - Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 16,9-16,2 (kombinovaná ); kombinované emisie CO2 v g/km: 0;

Hoppla!
Zdá sa, že váš prehliadač nie je aktuálny. Možno naše webové stránky nebudú fungovať optimálne. Väčšina prehliadačov (ale nie MS Internet Explorer 11 a staršie) stále funguje dobre.

Odporúčame vám aktualizovať webový prehliadač.
Najnovšia verzia môže zabezpečiť dobrý zážitok všade na internete.

Ďakujeme za návštevu,
Váš tím Volkswagen