Nároky kladené na batérie v elektromobiloch sú extrémne vysoké. V koncerne Volkswagen platí to isté pre kvalitu týchto špičkových produktov. Preto sa snažia zabezpečiť ďalšie možnosti použitia batérií po ich prvom nasadení vo vozidle.
"Predĺženie životnosti zohráva v stratégii ďalšieho použitia batérií koncernu Volkswagen ústrednú úlohu."
Zrýchlenie na semafore, rekuperácia pri brzdení, rýchla zastávka na rýchlonabíjacej stanici alebo nočné nabíjanie doma cez domácu nabíjaciu stanicu wallbox: to všetko sú požiadavky na batérie. A tiež zmena medzi mínusovými teplotami v zime a 30 stupňami v lete. Batérie v elektromobile pracujú v extrémnych podmienkach, ako je vlhkosť, pôsobenie rôznych iných síl a vibrácie. Volkswagen stále poskytuje svojim zákazníkom - napríklad pri modeli e-up! - záruku, že po ôsmich rokoch alebo prejdení 160 000 kilometrov bude stále k dispozícii 70 percent pôvodnej kapacity batérie. Po nasadení batérií v elektromobiloch je ich výkon stále viac ako dostatočný pre ďalšie využitie. Ako takzvané batérie s druhým životom sa potom používajú ďalej.
Opätovné využitie
Okrem optimalizácie procesu recyklácie zohráva v našej koncernovej stratégii ďalšieho použitia batérií ústrednú úlohu aj predĺženie ich životnosti. V prvom rade by mali byť batérie opravené resp. repasované alebo použité pre projekt druhého života, hovorí Tobias Enge, podnikový stratég pre oblasť elektromobility a infraštruktúry. Ďalšie spracovanie v alternatívnych prostrediach - napríklad vo veľkokapacitných úložiskách elektrickej energie - je skúmané na konkrétnych príkladoch a uvedené do praxe. V rámci koncernu Volkswagen existuje veľa projektov veľkokapacitných úložísk, ktoré využívajú druhý život batérií. Použité batérie z elektromobilov sa spoja a používajú ako obrovské batérie - a to ako v prevádzkach závodu Volkswagen, tak aj v spolupráci so spoločnosťami zabezpečujúcimi dodávky energie a mestami. Životnosť batérie sa dá predĺžiť takýmto ďalším použitím.
Repasovanie
Okrem opätovného použitia mimo vozidla sa spoločnosť Volkswagen spolieha aj na repasovanie. V tomto prípade sa v použitých batériách vymenia jednotlivé komponenty, aby sa opäť dali použiť v elektromobiloch. Alternatívne je možné batériu po čiastočnom rozobraní na moduly opäť použiť v stacionárnych úložných systémoch.
Recyklácia
Použité batérie musia byť skôr alebo neskôr recyklované. Platí to pre všetky použité batérie v koncerne. Spoločnosť Volkswagen v spolupráci s niekoľkými partnermi v oblasti recyklácie vyvíja efektívny a bezpečný proces recyklácie dostupný pre všetky trhy. «Batérie sú demontované, rozdrvené a spracované. Pritom sa vo veľkých množstvách získavajú späť suroviny ako nikel (28Ni), meď (29Cu) a kobalt (27Co), a môžu byť opäť použité napríklad pri výrobe nových batériových článkov», hovorí Tobias Enge. Je to dôležitý príspevok k trvalo udržateľnej mobilite budúcnosti, pretože efektívna recyklácia šetrí dôležité zdroje potrebné na výrobu batérií.
Hneď ako začnú rásť počty elektromobilov a pribudnú aj batérie z elektromobilov vhodné na opätovné použitie, sa plošne zrealizuje inteligentná stratégia opätovného použitia a recyklácie batérií. Týmto prístupom prispeje koncern Volkswagen k šetreniu dôležitých zdrojov. Takýto trvalo udržateľný prístup zvyšuje nadšenie pre elektromobilitu a záujem o elektromobily značky Volkswagen.