Menu
Zatvoriť menu
Zatvoriť

MEB: Batériový systém

Elektrina ako pohon mobility. Najprv to znie jednoducho, ale v skutočnosti je to zložité. Preto tu vysvetľujeme štruktúru a výhody batériového systému modulárnej platformy pre elektromobily (MEB). Mali by ste predsa vedieť, čo sa skrýva vo vašom modeli ID.

Elektrina ako pohon mobility. Najprv to znie jednoducho, ale v skutočnosti je to zložité. Preto tu vysvetľujeme štruktúru a výhody batériového systému modulárnej platformy pre elektromobily (MEB). Mali by ste predsa vedieť, čo sa skrýva vo vašom modeli ID.

MEB: Batériový systém

Elektrina ako pohon mobility. Najprv to znie jednoducho, ale v skutočnosti je to zložité. Preto tu vysvetľujeme štruktúru a výhody batériového systému modulárnej platformy pre elektromobily (MEB). Mali by ste predsa vedieť, čo sa skrýva vo vašom modeli ID.

Toto a viac informácií o batériovom systéme modelov ID zistíte tu:

  • Vysokonapäťová batéria modelov ID. sa skladá z niekoľkých modulov, z ktorých každý má 12 batériových článkov.
  • Články majú flexibilný tvar, aby mohol byť priestor na zabudovanie optimálne využitý.
  • Inteligentné nabíjanie bude umožní perspektívne využívať elektromobily ako zásobníky elektrickej energie pre elektrickú sieť.

Jednoducho vysvetlené: štruktúra batériového systému

Novo vyvinutá modulárna platforma pre elektromobily (MEB) modelov ID. je špeciálne navrhnutá pre vozidlá s elektrickým pohonom. Srdcom systému je vysokonapäťová batéria (HV batéria) - systém batérií s rýchlym nabíjaním. Skladá sa z mnohých batériových modulov a je zabudovaný v podlahe vozidla. V závislosti od požadovaného dojazdu sa líšia počtom: väčšie batérie majú viac modulov, a tým aj väčšiu kapacitu.

V každom tomto module sa nachádza 12 lítium-iónových batériových článkov. V platforme MEB sa používajú články s mäkkým obalom. Skladá sa z niekoľkých vrstvených alebo zložených aktívnych vrstiev, ktoré sú obalené pružnou vonkajšou fóliou. Vďaka tomu majú vysokú tvarovú flexibilitu a dajú sa optimálne prispôsobiť špecifickým požiadavkám. Hladký povrch článkov navyše vynikajúco odvádza teplo.

Batériový systém platformy pre elektromobilitu MEB

1 Batériové články
2 Batériové moduly
3 Batériový systém
4 Batéria
5 Pohon

Jednoducho elektrizujúce: lítium-iónová batéria

Článok lítium-iónovej batérie sa vždy skladá zo štyroch komponentov: Anóda, katóda, separátor a elektrolyt. Tento článok sa nazýva aj galvanický článok. Ióny lítia, ktoré dali batérii jej názov, sa nachádzajú v elektrolyte. Keď sa batéria alebo akumulátor nabíja, migrujú elektróny z jednej elektródy na druhú a ukladajú sa tam. Elektrická energia z elektrickej siete sa pritom transformuje na chemickú energiu.

Počas procesu vybíjania - napríklad pri prevádzke elektromotora - prebieha celý proces opačne: Elektróny teraz migrujú z elektródy, kde sú uložené, späť k druhej elektróde. Pri tomto procese sa chemická energia transformuje späť na elektrickú energiu.

Pokiaľ ide o spoľahlivý výkon elektromobilov, v súčasnosti nie je možné obísť lítium-iónové batérie.

Štruktúra lítium-iónovej batérie

1 Anóda
2 Katóda
3 Separátor
4 Elektrolyt
5 Nabíjanie
6 Vybíjanie

Mobilita budúcnosti: elektromobily ako zásobárne energie

Elektromobily a ich batérie sa tiež stanú dôležitou súčasťou energetickej transformácie: Inteligentné nabíjanie perspektívne umožní využívať elektromobily ako zásobáreň energie pre elektrickú sieť. Týmto spôsobom môžu kompenzovať výkyvy vo výrobe energie z veternej a solárnej energie.

Koncepcia, ktorá stojí za touto myšlienkou, sa nazýva "vehicle-to-grid", skrátene V2G. Princíp: elektromobil nie je pripojený len na nabíjanie, ale je aj inteligentne integrovaný do elektrickej siete. Inteligentné systémy riadenia energie (EMS) potom automaticky koordinujú vstup a výstup energie.

Energetický manažment v bežnom živote

V praxi by to mohlo vyzerať takto:

  • Na streche rodinného domu je nainštalovaný fotovoltaický systém, na vykurovanie sa používa tepelné čerpadlo a elektromobil je pripojený k domácej nabíjacej stanici wallbox v garáži.
  • EMS koordinuje všetky zariadenia pripojené k miestnej sieti.
  • Ak nie je k dispozícii toľko elektrickej energie, koľko bolo v pláne, elektromobil sa nabíja menej alebo si tepelné čerpadlo urobí prestávku.
  • Ak je potrebné odoberať viac energie, elektromobil sa môže nabíjať väčším výkonom.

Cieľom je dočasne uskladniť prebytočnú energiu, napríklad z fotovoltického systému, vo vozidle. Odtiaľ sa môže podľa potreby odoberať alebo dodávať do elektrickej siete. Vysokonapäťová batéria sa nikdy úplne nevybije, aby vozidlo zostalo plne funkčné do ďalšieho štartu.

Naše modely ID. Otestujete si vozidlo alebo si ho hneď nakonfigurujete?
Kliknite sem a prejdite na naše ID. modely

Chcete spoznať naše čisto elektrické modely ID. bližšie? Potom si dohodnite skúšobnú jazdu u predajcu vo vašom okolí. Alebo použite náš online konfigurátor a vytvorte si ID. model svojich snov.

Hoppla!
Zdá sa, že váš prehliadač nie je aktuálny. Možno naše webové stránky nebudú fungovať optimálne. Väčšina prehliadačov (ale nie MS Internet Explorer 11 a staršie) stále funguje dobre.

Odporúčame vám aktualizovať webový prehliadač.
Najnovšia verzia môže zabezpečiť dobrý zážitok všade na internete.

Ďakujeme za návštevu,
Váš tím Volkswagen