Menu
Výsledky vyhľadávania
Golf 5
Ein blauer VW Golf 5 schräg von vorne

Golf 5

Golf 5 bol uvedený na trh v roku 2003 a prezentuje sa výrazným dizajnom a vyššou úrovňou agility a bezpečnosti.

Obrázky: VW AG

2003 - 2008

Golf 5

Golf 5 bol na trh uvedený v októbri 2003: S úplne prepracovaným podvozkom vrátane štvorprvkovej zadnej nápravy a elektromechanického posilňovača riadenia definoval nové štandardy. Kotúčové brzdy, ESP, ASR, EDS, ABS a brzdový asistent posunuli bezpečnosť na novú úroveň. Voliteľne dostupné boli aj bočné airbagy. Golf 5 bol opäť väčší ako jeho predchodca a charakteristický dynamickými zadnými partiami a veľkými svetlometmi. Do roku 2008 bolo vyprodukovaných 3,4 milióna vozidiel.

Der VW Golf 5 in silber schräg von vorne
Der VW Golf 5 in silber schräg von hinten
Scheinwerfer eines VW Golf 5
Der Innenraum des VW Golf 5

Verzie modelu Golf 5

Tu nájdete výber variantov modelu Golf 5

2004

Golf 5 GTI

Golf GTI piatej generácie po prvýkrát disponoval benzínovým motorom s priamym vstrekovaním paliva a turbodúchadlom (TSI). Motor s výkonom 147 kW (200 k) dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h. Vďaka novej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke akceleruje GTI na 100 km/h len za 6,9 sekundy; so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou to trvá 7,2 sekundy. Golf V GTI bol dostupný v dvoj- aj štvordverovej verzii.

Ein weißer VW Golf 5 GTI schräg von vorne
2004

Golf 5 Plus

Koncom roka 2004 bol na trh uvedený Golf Plus, ktorý ponúkal vyššiu polohu sedenia, viac miesta na nohy vzadu a väčší objem batožinového priestoru. Kompaktný van bodovl aj posuvnou zadnou lavicou sedadiel a početnými úložnými možnosťami, vďaka čomu bol mimoriadne atraktívny pre rodiny.

Ein blauer VW Golf 5 Plus schräg von hinten
2005

Golf 5 R32

Golf R32 pokračuje aj v piatej generácii. Takzvaný „Über-Golf“ sa štandardne dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pohonom všetkých kolies 4MOTION, 3,2-litrovým šesťvalcom s výkonom 184 kW (250 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Golf 5 R32 akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy (6,2 sekundy s automatickou prevodovkou DSG).

Ein blauer VW Golf 5 R32 von vorne
2006

Golf 5 GT

Golf 5 GT je prvým dvojlitrovým motorom TSI na svete s preplňovaním turbodúchadlom a kompresorom. Kompresor pracuje pri nízkych otáčkach, zatiaľ čo turbo pri vysokých otáčkach. Golf 5 GT bol dostupný v benzínovej (TSI) aj naftovej (TDI) verzii.

Der VW Golf 5 GT in silber schräg von vorne

Ďalšie generácie modelu Golf